Unul dintre cele mai importante elemente ale oricarei organizatii sunt oamenii. Angajatii reprezinta mai mult de 50% din costurile unei companii medii si, din acesta cauza, departamentul de resurse umane reprezinta partea care are cea mai mare responsabilitate din intreaga structura a organizatiei.
O organizatie reuseste sa devina cea mai buna si sa obtina un profit semnificativ doar cu oameni proactivi, inteligenti si organizati. Acesta este ingredientul secret pentru companiile care isi doresc sa ofere servicii de calitate.
Din aceasta cauza, departamentul de resurse umane urmareste sa formeze cei mai buni angajati. Oamenii din acest departament trebuie, mai intai, sa isi dezvolte anumite abilitati care sa ii ajute apoi sa recruteze si sa angajeze oamenii potriviti, sa ii motiveze, sa ii recompenzeze pentru ca, in cele din urma, sa creasca productivitatea si sa ii ajute pe angajati sa isi construiasca o cariera. De asemenea, o alta responsabilitate a departamentului de resurse umane e colaborarea cu managerii si ajungerea la un consens, astfel incat sa descopere solutii pentru reducerea costurilor de personal.
Persoanele care fac parte din departamentul de resurse umane vor stii cat profit aduce fiecare angajat, cat de mult merita sa fie recompensat si ce tip de sarcini trebuie sa ii se ofere pentru a aduce companiei rezultate semnificative.
Cei din departamentrul de resurse umane reusesc sa faca o treaba excelenta insa, pana la urma, totul depinde de angajat. Cu totii ne dorim sa devenim cei mai buni si sa fim cat mai productivi la locul de munca, dar ce se intampla cand toate aceste straduinte sunt transformate in mici obsesii pentru ca totul sa fie perfect? Cand tot acest perfectionism este dus la extrem, pot aparea si minusuri, care te afecteaza pe tine ca angajat dar si pe tine, ca afacere, daca nu ai grija de cei care lucreaza pentru tine.
Mai jos, am enumerat cateva din beneficiile dar si dezavantajele perfectionismului la birou.
Partea pozitiva
Angajatul perfectionist considera ca seful se poate baza pe el, ca poate duce la bun sfarsit termenele limita si ca munca lui nu are nevoie de rectificari. Perfectionistii sunt intr-adevar angajati apreciati. Colegii lor apeleaza adesea la ei pentru mici sfaturi si putin ajutor. In plus, toate aceste aspecte pozitive le trezesc un sentiment de mandrie si satisfactie si ii transforma in angajati ambitiosi.
Partea negativa
Asteptari prea mari
Cand stacheta e ridicata prea sus, pot exista presiuni prea mari care te vor impiedica sa tii pasul. La inceput esti apreciat, insa dupa o vreme, lumea asteapta din ce in ce mai mult din partea ta. Un dezavantaj pentru o astfel de persoana poate fi in momentul in care lucreaza cu o echipa. Stiind ca au un om care e bun, ceilalti s-ar putea sa nu isi dea prea mult interesul.
Prea multa munca te face ineficient
Din dorinta de a face totul asa cum trebuie, unii perfectionisti nu mai au timp si energie sa duca la bun sfarsit anumite sarcini. Chiar daca ai facut o treaba excelenta, daca nu e realizata la timp, nu va fi apreciata la adevarata valoare.
Frica de esec
Uneori teama de a face un pas gresit sau de a nu stii sa duca la bun sfarsit o anumita sarcina, ii poate face pe multi perfectionisti sa se blocheze si sa nu avanseze in cariera. Au impresia ca au mai multa nevoie de pregatire si nu vor reusi sa tina pasul.
De multe ori presiunea la locul de munca ii poate transforma pe unii in persoane perfectioniste, care isi vor dori sa dea tot ce e mai bun. Dupa cum putem observa, acest lucru poate avea un aspect negativ asupra productivitatii angajatilor. Aici intervine departamentul de resurse umane care trebuie sa acorde atentie acestui fenomen si sa stabileasca niste strategii pentru a-i ajuta pe angajati sa inteleaga ca perfectionismul dus la extrem e un aspect negativ pentru viata si cariera lor.